Promotering av konserter
5. mai kl. 10:00 Gamle Raadhus Scene

Promotering av konserter

Kurs med Simen Herning

Konsert

Vi som helårsarrangører og festivaler arrangerer konserter og kuraterer spennende program med de beste musikerne som er å oppdrive.

Vi legger ned ufattelig mye hardt arbeid for å få til de beste konsertopplevelser for vårt publikum.

Vi er kompetente til å bedømme kunstnerisk kvalitet og formidling av musikk fra konsertscenen.

Men på ett område er vi ikke like flinke:

Hvordan promoterer vi våre konserter?

Forhåndsomtale blir mer og mer vanskelig å få inn i aviser – ofte må det skrives selv og faktisk kjøpes plass.

Nettsider blir ofte tilfeldig og media for øvrig (Tv/radio) er også vanskelig å få innpass hos.

Kunnskapen og bruk av sosiale medier er mildt sagt varierende.

I tillegg er det sjelden man får anmeldelser – spesielt med konserter som oftest er en «en-gangs-foreteelse».

Kunnskap om hvordan man bedre kan få ut informasjon og promotere konserter er derfor kjærkomment.

Vi har fått inn en kursleder som er ekspert på nettopp dette området:

Simen Herning er daglig leder i Etna, et nystartet rådgivningsselskap som jobber med økonomi, administrasjon og salg for kultur- og underholdningsbransjen.

Han har mer enn 15 års erfaring som manager og konsertarrangør, og er manager for blant andre Nils Bech og No. 4.

Simen har arrangert konserter på alt fra landets minste scener til Oslo Spektrum, og brenner for å hjelpe kunstnere og arrangører med å ta ut sittfulle publikumspotensial.

Ved siden av sitt daglige virke blir han mye brukt som foreleser og kursholder for musikere og arrangører i de fleste sjangre.

Nyhetsbrev